Sunday, May 30, 2010

KETUA CAWANGAN PAS KPG BAHAGIA MENINGGAL DUNIA


TELUK INTAN, 29 Mei - Ketua PAS Cawangan Kg. Bahagia, Ustaz Haji Shamsuddin bin Tamyis , 85, telah meninggal dunia petang tadi di Hospital Ipoh. Sebelum itu, beliau telah dimasukkan ke Hospital Ipoh pagi tadi oleh anaknya setelah mengadu sakit dada. Sehinggalah petang tadi, apabila beliau pergi ke bilik air lalu telah tergelincir dan meninggal dunia.

Almarhum Ustaz Shamsuddin merupakan mantan Yang Di Pertua PAS Teluk pada awal tahun 80-an. Pernah bertanding di peringkat Parlimen Teluk Intan pada Pilihanraya Umum 1982 tetapi belum diberi kemenangan walaupun menurut beliau semasa penamaan calun, calun BN/Gerakan tidak menulis nama pada borang.

Pada Mesyuarat Agung PAS Teluk Intan tahun lepas (2009), almarhum merupakan salah seorang veteran PAS yang telah menerima penganugerahan Jasamu Dikenang.

Sepanjang hayat almarhum Ustaz Shamsuddin sangat bergiat di dalam aktiviti parti dan juga dakwah. Beliau merupakan Ketua PAS Cawangan Kg. Bahagia (antara cawangan PAS yang mempunyai bilangan ahli teramai di Teluk Intan) dan masih menyampaikan pengajian di beberapa surau di sekitar Teluk Intan.

Pihak PAS Kawasan pernah menziarahi beliau dalam usaha menjejaki mantan-mantan YDP PAS Teluk Intan pada tahun 2008.

Pihak PAS Kawasan Teluk Intan , ADUN Changkat Jong dan seluruh ahli PAS mengucapkan takziah kepada keluarga almarhum ustaz. Sesungguhnya pemergian almarhum Ustaz Haji Shamsuddin merupakan satu kehilangan yang amat besar bagi PAS Kawasan Teluk Intan.

Al Fatihah...

* SERIKANDI PAS BLOGSPOT.

No comments:

Post a Comment

Followers