Sunday, December 15, 2013

BANJIR : KEPERLUAN PERSEKOLAHAN SANGAT DIPERLUKAN

KUALA LUMPUR: Bantuan berupa barangan persekolahan antara yang paling diperlukan oleh mangsa banjir yang terjejas di beberapa negeri khususnya di Pahang sebelum ini.

Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia Suhaizan Kaiat berkata, ini kerana sesi persekolahan 2014 akan bermula tidak lama lagi dan mereka memerlukan bantuan tersebut bagi keperluan anak-anak mereka.

"Dalam keadaan sesi persekolahan baru akan dibuka sikit masa lagi, mangsa banjir sangat-sangat memerlukan bantuan persekolahan. Ini sangat mendesak.
"Bagi Dewan Pemuda PAS, kita menyeru rakyat Malaysia dan warga perihatin untuk memberi sumbangan dalam bentuk pakaian sekolah, beg dan kasut," katanya kepada Harakahdaily.

Selain itu katanya, ramai dikalangan mangsa banjir kini mengalami trauma akibat bencana itu.

Ini kerana ada yang pertama kali mengalami banjir besar sebegitu tanpa sempat membuat persediaan sehingga kediaman dan barangan mereka rosak sepenuhnya.

"Satu lagi yang juga sangat diperlukan ketika ini adalah khidmat sokongan dan kaunseling.

"Mereka memerlukan suntikan semangat dan sokongan kita semua," katanya lagi.

Bagaimanapun katanya, bantuan kewangan masih juga diperlukan dan bagi mereka yang mehu menyumbang, boleh menyalurkannya melalui akaun Maybank: 564025400100 atas nama Tabung Kemanusiaan Pemuda.

Bagi bantuan selain kewangan, boleh menghubungi Ketua Bilik Gerakan Banjir DPPM yang diketuai oleh Pegawai DPPM, Yusapiza Ya’acob di talian hotline: 017 2692944.

No comments:

Post a Comment

Followers