Saturday, September 28, 2013

USTAZ AZIZAN, PERJUANGANMU KAMI TERUSKAN

Hambali Akram, HARAKAHDAILY
Berita kepergian Bekas Menteri Besar Kedah Tan Sri Azizan Abdul Razak di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di Alor Setar pagi diterima dengan penuh redha. Takziah kepada keluarga beliau dan semoga tabah menghadapi ketentuan Ilahi ini.

Sebagai penyokong dan ahli PAS tentunya berita ini menyedihkan, apatah lagi mengenangkan sumbangan bakti allahyarham yang begitu banyak kepada agama dan parti. Namun, perjuangan menegakkan Islam akan diteruskan oleh pejuang-pejuang yang lain. Pemimpin datang dan pergi – tentunya gerak kerja yang telah dimulakan oleh Tan Sri Azizan akan kami teruskan dan mantapkan lagi.

Walaun tidak berjaya mempertahankan Kedah daripada jatuh ke tangan Umno-BN dalam PRU13 yang lalu, tidak bermakna beliau gagal. Hal ini kerana, kegagalan dan kejayaan dalam perjuangan Islam dan PAS bukanlah semata-mata menyertai dan menang pilihan raya, malah lebih dari itu yakni dakwah. Hakikatnya, jika hendak disenaraikan segala jasa bakti beliau sepanjang berjuang dalam PAS, tentu terlalu panjang untuk dititipkan.

Oleh hal yang demikian, saya percaya bahawa ahli-ahli PAS yang lain juga menjadikan kepergian Tan Sri Azizan ini sebagai pemangkin semangat untuk kembali dengan lebih cemerlang dalam pilihan raya yang akan datang.

Yang patah akan tumbuh yang hilang akan berganti. Semoga semoga rohnya dirahmati Allah SWT dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman dan para solihin.
ma dengan penuh redha. Takziah kepada keluarga beliau dan semoga tabah menghadapi ketentuan ilahi ini.

No comments:

Post a Comment

Followers