Sunday, September 22, 2019

Jenazah Raja Iskandar selamat disemadikan












KUALA KANGSAR: Jenazah mantan Naib Ketua Pemuda PAS Pusat, Dr Raja Ahmad Iskandar Raja Yaacob telah selamat disemadikan di Makam Diraja, Al-Ghufran, Bukit Chandan di sini sebentar tadi.
Almarhum yang juga dikenali dengan nama Raja Iskandar al-Hiss serta panggilan Ku Is telah menghembuskan nafas terakhir sekitar jam 2 pagi tadi di Hospital KPJ Ipoh setelah 2 tahun menghidap barah usus.
Beliau yang juga mantan Ketua Pemuda PAS Negeri Perak dan mantan Yang DiPertua PAS Kawasan Kuala Kangsar telah meninggalkan seorang balu dan lima cahaya mata.
Terdahulu jenazah beliau disolatkan di kediamannya sebelum Zohor dan sekali lagi disolatkan di Masjid Ubudiah selepas Zohor dengan diimamkan Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad.
Menurut Ketua Pemuda PAS Kuala Kangsar, Ustaz Omar Adam, pemergian tersebut pasti amat dirasai para Pemuda PAS Kuala Kangsar khususnya atas tunjuk ajar taktikal dan strategi mengembangkan gerakan Islam pernah diberi almarhum.
Almarhum juga menurut beliau sangat aktif menggerakkan agenda kebajikan bersama PAS Kuala Kangsar dengan masyarakat setempat selain juga diperingkat nasional dan antarabangsa.
Beliau berharap keluarga almarhum menerima ketentuan Allah ini dengan sabar dan redha serta mendoakan agar rohnya ditempatkan bersama kalangan syuhada' dan solihin.
Proses pengkebumian almarhum telah disempurnakan oleh anggota-anggota Jabatan Amal Malaysia Kuala Kangsar serta turut dihadiri ramai pimpinan PAS antaranya Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria.
Juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Misbahul Munir Masduki dan Ketua Penerangan PAS Perak, Ustaz Hafez Sabri serta Ketua Pemuda PAS Perak, Ustaz Ahmad Faisal Mohd Puait dan Adun Selama, Ustaz Mohd Akmal Kamarudin.
Termasuk yang kelihatan adalah Ahli Parlimen Kuala Krai, Ustaz Abdul Latiff Abdul Rahman dan pendakwah selebriti, Ustaz Syed Abdul Qodir al-Jofree. - HARAKAHDAILY 7/9/2019

No comments:

Post a Comment

Followers