Wednesday, November 5, 2014

KU NANTI KU NAN - NASARUDIN

HARAKAHDAILY | .
KUALA LUMPUR: "Insya Allah, pegawai saya akan menyerahkan surat rasmi untuk mengajak Ku Nan berdebat atas tajuk 'Siapa Sesat?'," ujar Ahli Parlimen Temerloh, Nasrudin Hassan.

Ini ekoran tidak semena-mena, timbul lagi isu PAS yang dituduh sebagai membawa ajaran sesat.

"Kali ini, saya difahamkan bahawa ia adalah dakwaan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor (Ku Nan) sedang beliau adalah Setiausaha Agung Umno dan juga Menteri Wilayah Persekutuan," tulisnya menerusi facebook.

Menurutnya, dakwaan itu berat dan sangat mengelirukan masyarakat, justeru ajaran sesat adalah sebuah ajaran yang merosakkan aqidah dan mengheret ummah ke neraka Allah swt.

Beliau yang juga Timbalan Pengerusi 1 Lajnah Dakwah PAS Pusat berharap Ku Nan mempunyai bukti terhadap dakwaan itu.

Jika tidak, tegasnya, pastinya Ku Nan mesti memohon maaf atas keceluparan tersebut atau berdepan dengan tindakan undang-undang.

Justeru, beliau sendiri bersedia untuk mengambil peruntukan mujaadalah (debate) yang diizinkan oleh syarak bagi mempertahankan PAS sebagai wadah (platform) yang memperjuangkan Islam di negara ini dan ianya sebahagian dari uslub dakwah.

"Insya Allah, pegawai saya akan menyerahkan surat rasmi untuk mengajak Ku Nan berdebat atas tajuk 'Siapa Sesat?'. Insya Allah ku nanti Ku Nan demi mencari kebenaran.

Beliau menegaskan beramal dengan apa yang telah difirmankan oleh Allah swt:
ادْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ

Serulah ke jalan Tuhanmu (wahai Muhammad) dengan hikmat kebijaksanaan dan nasihat pengajaran yang baik, dan berbahaslah dengan mereka (yang engkau serukan itu) dengan cara yang lebih baik. (Surah An Nahl: ayat 125) - HARAKAHDAILY 4/11/2014

No comments:

Post a Comment

Followers