Tuesday, January 28, 2014

KANGKUNG TURUN HARGA KERANA TIADA PEMBABITAN KRONI

KOTA BHARU:  Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa, mengakui sayur kangkung turun harga sebagaimana diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ketika berucap di Kemaman, baru-baru ini.
Menurutnya, kenaikan harga kangkung tidak berlaku kerana tiada seorang pun menteri kabinet atau kroni mereka terlibat dengan perniagaan kangkung.
“Sekiranya sayuran itu dimonopoli oleh syarikat mereka sudah tentu ianya akan naik harga sebagaimana gula, minyak masak,  gas, petrol dan lain-lain,” ujarnya ketika membentangkan kertas kerja bertajuk "Ibrah dari kisah Nabi Yusof: Perancangan Kebajikan dan Kesejahteraan Rakyat” pada Kolokium Agenda Kesejahteraan Rakyat di Dewan Teratai, dekat sini hari ini.
Program sehari itu dianjurkan Urusetia Pembangunan Wanita, Keluarga, kebajikan dan Kesejahteraan Rakyat.
Ucaptama majlis disampaikan bekas Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.
Husam menambah, akibat tiadanya agenda kesejahteraan dan kebajikan rakyat, kepentingan kroni dan peribadi membuatkan rakyat menderita.
“Kerana itu kehidupan rakyat pelbagai peringkat, apa lagi yang berpendapatan rendah dihimpit kenaikan harga barang khususnya keperluan harian,” ujarnya.
Turut hadir pada majlis itu wakil-wakil rakyat, pegawai kanan kerajaan negeri,dan para pelajar sekolah Yayasan Islam Kelantan (Yik).

No comments:

Post a Comment

Followers