Wednesday, February 13, 2013

MARKAS DAN PAPAN TANDA PAS DIKHIANATI

Khairul Azlam Mohamad, HARAKAHDAILY 13 Feb 2013


KUALA TERENGGANU: Perbuatan khianat terhadap markas PAS, bendera, kain rentang dan papan tanda besar parti semakin menjadi-jadi menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.

Ini berikutan, beberapa siri ‘serangan’ dipercayai didalangi oleh sebuah parti politik yang semakin tergugat menjelang pilihan raya tidak lama lagi.

Tinjauan Harakahdaily mendapati provokasi tersebut dilakukan di beberapa lokasi serentak di Dewan Undangan Negeri (Dun) Alor Limbat, Rhu Rendang, Bukit Payong dan Bandar.

Perbuatan khianat itu menggunakan cat merah yang dimasukkan ke dalam telur dan dilemparkan ke markas-markas PAS, billboard serta dirosakkan kain rentang yang dipasang oleh parti.

Di Markas PAS Unit Peti Undi (UPU) Banggol Tok Ku di Kampung Baru Serada, Dun Alor Limbat turut dirosakkan papan tanda besar 10 Tawaran Awal Manifesto PAS Terengganu serta disimbahi cat merah pada bangunannya.

Perbuatan tidak bertanggungjawab itu dipercayai dilakukan selepas jam 3.00 pagi kerana sebelum itu kedai-kedai makan berhampiran masih beroperasi.

AJK Pemuda PAS Dun Alor Limbat, Mohd Taufik Yusof berkata perbuatan khianat oleh pihak tidak bertanggungjawab itu disedari awal pagi sekitar jam 7.30 pagi.

Sementara itu, di Markas PAS UPU Kepong di Kampung Pengadang Baru turut menerima nasib sama disimbahi cat merah pada gambar Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan Pesuruhjaya PAS Terengganu, Mohd Abdul Wahid Endut.

Perbuatan khianat tersebut dipercayai dilakukan oleh kumpulan yang sama berdasarkan modus operandi menggunakan cat merah yang dimasukkan ke dalam objek telur.

Malah, lebih tidak bertanggungjawab apabila Markaz PAS di UPU Gelugor di Kampung Pengkalan Setar bukan sahaja disimbahi cat merah tetapi dilakarkan dengan lambang salib.


No comments:

Post a Comment

Followers